www.hun128.gportal.hu
www.hun128.gportal.hu
FINN HUN-128
 
Technikai Adatok
 
8MOD
 
8MOD Oldalak
 
Magyar vitorlás klubok
 
Egyéb
 
Hasznos Linkek
 
Óra
 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Számláló
Indulás: 2007-01-27
 
Elérhetőségek

  E-mail:laser.hun186204@gmail.com

 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 
Osztályelőírás
Osztályelőírás : Osztályelőírás

Osztályelőírás

  2007.01.27. 10:44

Osztályelőírás

A "8m One Design" nemzetközi osztályeloírásának

magyar változata

2004

1. A "8m One Design" célja

1.1. A "8m One Design"-t a célból hozták létre, hogy kielégítse a meglévo vitorlázó

közösségnek a tiszta vitorlázó élvezet iránti új igényét, és hogy sikeresen

vonzzon újoncokat a sporthoz. Az (osztály) eloírások szándéka olyan szigorú

one-design osztály létrehozása, amely biztosítja a vitorlázás elfogadható

költségszintjét.

1.2. A jelen eloírásokat a hajótulajdonosok bizottságai, a nemzeti és nemzetközi

"8m One Design" szövetségek felülvizsgálhatják és idoszakonként

módosíthatják, hogy jobban szolgálják az 1.1. pontban rögzített célokat.

1.3. Minden vitorlás hajónak meg kell felelnie a hivatalos terveknek, építési

specifikációknak és az osztályeloírásnak. Semmiféle változtatásra vagy

módosításra nem kerülhet sor, kivéve a jelen osztályeloírásban kifejezetten

megengedetteket.

1.4. Minden hajót a tervek szerint készített sablon használatával kell építeni,

beleértve a héjat, a fedélzetet, a keel-szárnyat, a keel-házat, a bulbát és a

kormányt.

2. Adminisztráció

2.1. Az osztály vezetése

Az osztály vezetoje a Nemzetközi 8 m One Design Szövetség mely szorosan

együttmuködik a nemzeti / területi szövetségekkel minden e szabályzatot

érinto kérdésben.

Az osztály adminisztratív vezetoje az osztálykapitány.

2.2. Nyelv

Az osztály (nemzetközi) hivatalos nyelve az angol. Az osztályeloírás angol

szövegében a ’shall’ szóval rögzített feltételek kötelezo, a ’may’ szóval

rögzített feltételek megengedo jelleguek.

Az magyar osztály hivatalos nyelve a magyar.

2.3. Építok

Valamennyi "8m One Design"-t kizárólag a Cirkáló Bt (Magyarország) szerzoi

jogáruk megvételével licence jogosult építok gyárthatják és a hajóknak

szigorúan meg kell felelniük a Cirkáló Bt. gyártási eloírásainak.

2.4. Regisztráció

2.4.1. Nem tekintheto "8m One Design" hajónak egyetlen hajó sem, amelyik nem

viseli a Cirkáló Bt. - vagy licence jogosult partnere- gyártási számot

tartalmazó tábláját a cockpiten. (A nemzetközi osztály-díjat a Cirkáló Bt. -

vagy licence jogosult partnerének- be kell fizetni, mielott a hajó elhagyja a

gyártóüzemet.)

2.4.2. Törölve

2.4.3. Nem vehet részt osztályversenyeken* olyan hajó, amelyiknek tulajdonosa

nem tagja a valamely "8m One Design" osztályszövetségnek.

2.4.4. Nem vehet részt osztályversenyeken olyan hajó, amely nem tudja igazolni az

osztályszövetségi tagdíj befizetését.

2.5. Felmérések

2.5.1. A felméréseket kizárólag hivatalos "8m One Design" felméro végezheti, akit a

nemzeti osztályszövetségnek kell elozetesen megválasztania.

2.5.2. A felméréseket a mindenkor érvényes, ISAF által kiadott "The Equipment

Rules Of Sailing" szerint kell elvégezni.

2.6. Hirdetések

2.6.1. A hirdetéseknek az nemzeti szövetségek (Mo.: MVSZ) eloírásainak meg kell

felelniük.

3. Konstrukció

3.1. Általános

3.1.1. A héjnak, fedélzetnek, belso kiképzésnek, keel-szárnynak, bulbának,

kormánylapátnak és a kormányrúdnak szigorúan meg kell felelnie a gyártási

terveknek és csak sablonok használatával gyárthatók a szerzoi jogok

birtokosa, a Seaway által licence-jogosultnak nyilvánított építo által. A

hardware, árboc, boom, spinnaker boom és kötélzet a hivatalos tervek szerint

gyártandó, kivétel csak a jelen osztályeloírásban adható.

3.1.2. Teljes mértékben kizárt a hajók héjának, fedélzetének, hardware

elhelyezésének, belso kiképzésének, keel-szárnyának, kormánylapátjának,

kormányrúdjának, spinnaker-boomjának, árbocának vagy boomjának

módosítása. Tilos a fenti elemek csiszolása, kivéve, ha az felületi sérülések

* Osztályversenynek minosül minden olyan verseny, amelyen a 8mOD hajókat külön

értékelik.

javításához, festéshez, algagátlózáshoz szükséges. Tilos a felületek

kiglettelése.

3.1.3. A keel-szekrény, csúszó-rendszer vagy a héjnak a keel-ház közeli felülete

nem áramvonalasítható.

3.2. Súly

A hajó teljes súlya, beleértve a standard futókötélzetet, árbocot, boomot,

kormánylapátot, kormányrudat, a merev albát, a spinnaker boomot és a

standard belso kiépítést nem lehet kevesebb mint 1050 kg. Méréskor minden

elmozdítható berendezést, beleértve a biztonsági kellékeket, el kell távolítani.

3.3. Héj

3.3.1. A héjat, fedélzetet, belso kiépítést és a keel-házat üvegszálerosítésu

anyagokból kell sablonokban, a gyártási specifikációknak megfeleloen

gyártani.

3.3.2. A vantni-beköto csomópontoknak a felhatalmazott gyártó tervei szerint kell

készülniük, és helyzetük nem változtatható, nem módosíthatók.

3.4. Tilalmak

3.4.1. Köszörülés, fúrás, átépítés, a terveknek meg nem felelo anyagok használata,

csiszolás vagy a standard felszerelés áthelyezése, a héj külso felületeinek

áramvonalasítása, az inercianyomaték, javítása vagy a standard formák

változtatása. A hajó belso kivitelezésének vagy egyéb részeinek módosítása,

ha az súlycsökkentés céljából történne.

3.4.2. A héj csiszolása vagy feltöltése a hajó profiljának vagy kontúrjának

átalakítása céljából.

3.4.3. Az áttételi arányok növelése vagy csökkentése, a spinakker-sottnál, a

spinakker tack kezeloszerveknél, a Cunninghamnél, a traveller

kezeloköteleknél, az achterstágnál, a fovitorla alsó-él feszítésnél vagy a reffrendszernél.

A nagyvitorla sottnál megengedett olyan csigasor használata,

amelynek áttétele 3:1 és 6:1 arányok változtatható.

3.4.4. Bármilyen hardware áthelyezése a fedélzeten, árbocon, boom-on vagy a

fedélzet alatt. Kivételt képez a fovitorla toronycsigát tartó rozsdamentes

konzol: ez a fovitorla traveller elé vagy mögé egyaránt helyezheto.

4. Keel

4.1. A keel-szárnyat a tervek szerint gyártott sablonbon kell készíteni és a tervek

részét képezo rétegterv szerint kell kivitelezni.

4.2. A bulbát terv szerinti öntomintában, ólomból kell önteni.

4.3. A keel-szárny és bulba együttes súlya min. 400, max. 420 kg lehet.

4.4. A keel rögzített vagy felhúzható lehet, de a felhúzhatót verseny közben a

legalacsonyabb helyzetében rögzíteni kell.

4.5. A keel-szárnyat és a bulbát a sablonból, ill. öntomintából kivételt követoen

nem szabod alakítani, áramvonalosítani, kivéve felületet érinto javításokat,

amelyeket az osztály felmérojének jóvá kell hagynia.

5. A kormánylapát és a kormányrúd

5.1. A kormánylapátot a terveknek megfelelo sablonban, az eloírt rétegterv szerint

kell gyártani.

5.2. A kormánylapátot a tükörhöz két csappal, illetve két hüvellyel kell rögzíteni.

5.3. A kormányrúd-hosszabbító nem lehet 1,2 m-nél hosszabb.

5.4. A kormánylapátot nem szabad átformálni, áramvonalasítani vagy csiszolni,

kivéve felületet érinto javítások esetén vagy algavédelemnél.

5.5. A kormánylapátot periodikus méréseknek kell alávetni.

6. Árboc

Megjegyzés: Minden „jelöloszalag" - mérést az árboc elülso oldalától, az árboctalplemez

felso felületétol kell eszközölni.

6.1. Az árbocot a fedélzetre és a középvonalra kell elhelyezni, tervek szerinti

árboctalpra és árboctalp-"hintára". Az árbocelforgást lehetové tevo csapjának

3160± 10 mm-re kell lennie a hajó orrától hátra.

6.2. A felso és alsó (hosszú és rövid) vantniknak a fedélzettel 3720±12 mm-nél

kell találkozniuk, a hajó orráról hátra, egyenes vonalban mérve és 1110± 12

mm-re kell lenniük a fedélzet középvonalától. Mindkét méretet a vantni-beköto

csomópont elülso felületén, a furatuk középvonalában kell mérni.

6.3. Az árbocnak alumíniumból kell készülnie és csak nemzetközileg elismert

gyártó gyárthatja. A profil minimális súlya 2,30 kg/m lehet és a minimális

inercia-nyomaték YY 150 cm4, XX 78 cm4.

6.4. Az árbocon egy pár szálingot kell alkalmazni, amelynek alumíniumból kell

készülnie és amelynek gyártója nemzetközileg elismert kell legyen.

6.4.1. A szálingok 16°-ra hátra nyilazottak oly módon, hogy ha egy húrt kifeszítünk

szálingcsúcstól szálingcsúcsig ott, ahol a hosszú vantni át van vezetve rajtuk,

az árboc hátoldalától a feszesre húzott húrig mért távolságnak 320±15 mmnek

kell lennie. A szálingokat mereven kell a helyükre rögzíteni.

6.4.2. A szálingoknak a boom-csíktól mért magasságának 4010±10 mm-nek kell

lennie.

6.5. Az árbocnak állandó keresztmetszetunek kell lennie 9450±10 mm-ig az

árboctalp talplemezétol mérve, ahonnan kúposodás kezdodik. A kúp felso

végének méretei 75 mm±4 mm elol-hátul és 62 mm±4 mm a két oldalfelület

között.

6.5.1. A szelvény méretei: min. 120 mm hosszirányban és min. 84 mm

keresztirányban.

6.5.2. Az árboc és boom (együttes) súlya beleszámítva az álló és futókötélzetet

(felhúzókötelek és reffelo kötelek) nem lehet 60 kg-nál kevesebb.

6.5.3. Egy pár jumpert kell alkalmazni a következoképpen: 20°-ra elore kell nyilazni

a hajó keresztvonalától, hosszuk 300±10 mm az árboctól a jumper-csúcsig

mérve, a jumper-sodronykötelek 640±10 mm-re vannak egymástól a jumpercsúcsoknál

mérve, a jumperek 1770±15 mm-re szerelendok a felso árboccsík

alsó széle alatt.

6.6. Az árbóctól elüto színu csíkokat kell festeni vagy ragasztani az árbócra a

következok szerint:

6.6.1. Boom-csík, az árboctalp-lemez tetejétol 750 mm±5-re a felso szélénél mérve.

6.6.2. Csúcs-csík, amelynek az alsó széle pontosan 10450 mm-re kell legyen a

boom-csík felso szélétol.

6.7. Az árbóc csúcsveretre felszerelheto (felszerelendo) egy, az achterstághoz

csatlakozó latni, amely az achterstág eltartását szolgálja a nagyvitorla hátsó

élétol. A latni hossza és egyéb tulajdonságai tetszolegesek, és az

achterstághoz gyuruvel, csigával vagy hasonló módon csatlakozhat.

7. Árboc-kötélzet

7.1. Az árbockötélzetnek acélból kell készülnie és csupán az alábbiakból áll:

7.1.1. Két fo vantni, nem kevesebb mint 5 mm átmérovel, standard 1x19

rozsdamentes sodronykötélbol készítve, az árbochoz oly módon kötve, hogy

az árboc külso felületének és a vantni középvonalának metszéspontja

8400±10 mm-re legyen a boom-csík felelt.

7.1.2. Kél alsó (rövid) vantni, nem kevesebb mint 5 mm átmérovel, standard 1x19

rozsdamentes sodronykötélbol készítve, az árbochoz oly módon kötve, hogy

az árboc külso felületének és a vantni középvonalának metszéspontja

4000±10 mm legyen a boom--csík felett.

7.2. Egy forstág, nem kevesebb mint 5 mm átmérovel, standard 1x19

rozsdamentes sodronykötélbol készítve, az árbochoz oly módon rögzítve,

hogy az árboc külso felületének és vantni középvonalának metszéspontja

8560±10 mm-rel legyen a boom-csík felett.

7.2.1. A forstágon alkalmazható egy kéthornyú profilforstág, amelynek a szélessége

nem haladja meg a 30 mm-t.

7.2.2. A JIB felhúzó kötél csigájának felso pontja fixen szerelve 8530±6 mm-re kell

legyen a boom-csík felett. A JIB felhúzó kötélnek min. 6 mm átmérojunek

kell lennie. Megengedett egy mozgó csiga használata a felhúzókötél

felso végénél, amely felezo áttételként muködik a JIB felhúzásakor. A

felhúzókötél rögzített vége nem lehet magasabban, mint a forstag és

árboc találkozási pontja.

7.3. Egy achterstag, nem kevesebb, mint 3 mm átmérovel, standard 1x19

rozsdamentes sodronykötélbol készítve, felso végét az árboc felso veretéhez

rögzítve, Az achterstág állítása egy olyan csigasor-rendszerrel megengedett,

amelynek áttétele 1:8 arányú

7.4. A 7/8-os spinakker-csiga csúcspontjának fixen szerelve 8600±6 mm-re kell

lennie a boom-csík felett.

7.4.1. A top spinnaker-felhúzókötél gyurujének alsó szegélye fixen szerelve

10410±10 mm-re kell legyen a boom-csík felett.

7.5. A fovitorla felhúzónak nem kevesebb mint 8 mm átméroju kötélnek kell lennie

és a fedélzeten csupán egy, jobb oldalra szerelt stopperrel lehet rögzíteni.

8. A (fo) boom

8.1. A boomnak alumíniumból kell készülnie, és csak nemzetközileg elismert

gyártó készítheti. A profil-súly 2,3 kg/m-nél kevesebb nem lehet, és a

legkisebb inercia-nyomatékok: YY 125 cm4, XX 68 cm4.

8.2. Kúposított vagy állandóan meghajlított boomok alkalmazása tilos.

8.3. A boomra eltéro színu csík ragasztandó, amelynek belso széle nem lehet

3800 mm-nél távolabb az árboc hátsó élénél.

9. Spinnaker boom

9.1. A spinnaker boomot alumíniumból vagy az alábbi kompozit muanyagokból

kell készíteni: szénszál, üvegszál, aramid ( kevlár), vagy ezek

kombinációja és csak nemzetközileg elismert gyártó készítheti.

9.2. A spinnaker boomnak változtathatatlan hosszúnak kell lennie és nem nyúlhat

3700 mm--nél messzebb az árboctól.

10. Vitorlák

10.1. Bármi, amit a jelen eloírás kifejezetten meg nem enged, TILOS.

10.2. A vitorlákat az "ISAF Measurement Rules "eloírásainak megfeleloen kell

gyártani és felmérni, kivéve, ha a jelen eloírás módosítja. Rendszeres

ellenorzésnek a fovitorlát, a 115%-os orrvitorlát és a top-spinnakert kell

alávetni.

10.3. Törölve.

10.4. Törölve.

11. Nagyvitorla

11.1. Konstrukció

11.1.1. A konstrukciónak lágynak és egyrétegunek kell lennie. Nem lehet felfújható,

kétrétegu profil.

11.1.2.A nagyvitorla anyagának szövet-szerkezetunek kell lennie. A szövetszálaknak

polyesterbol kell lenniük. Megengedett mugyanta erosítésu

szövetszerkezet. Alternatívaként megengedett a polyester szálerosítésu -

polyester film laminát anyag használata. A vitorlának szeletekbol összeállítva

kell készülnie, öntött vitorla (3DL) használata tilos

11.1.3. A vitorlán egyenlo elosztásban max. 4 latni-zseb legyen a vitorla hátsó élén.

A latnizsebek +-50 mm turéssel öt egyenlo részre kell osszák a hátsó

élet. A latni zsebeknek nem kell egymással, vagy a bummal

párhuzamosaknak lenniük, vagy merolegesen állniuk a hátsó él húrjára.

11.1.4. Engedélyezett a varrás, ragasztás, vitorlajavító szalag használata, étkötelek,

szemek, hevederek, Cunningham szem és csiga, latnizsák végsapka, árbocés

boom csúszkák trimmzsinór klemmel a hátsóélen, tetszoleges számú

vitorlaablak ezen osztályeloírás 11.2. táblázatának megfeleloen

elhelyezve, a vitorlavarró jelzése, royalty jelzés, széljelzo szálak.

11.2 Méretek

min. max.

Elso él hossza (=P) 10450 mm

Alsó él hossza 3800 mm

Hátsó él hossza 11000 mm

Szélesség 1/4 magasságban 3320 mm

1/2 magasságban 2530 mm

3/4 magasságban 1470 mm

1250 mm távolságban a halfej csúcspontjától 740 mm

halfejnél 150 mm

A vitorla súlya (kivéve egy szélességben 300 mm-t meg nem

haladó alsó csíkot)

szövött anyag esetében 230 g/m2

film laminát esetében 150 g/m2

Elsodleges erosítések 450 mm

Másodlagos erosítések

a sarkok felmérési pontjától 1400 mm

flutter erosítés részére 150 mm

"chaffing"(verodés elleni) erosítés 1400 mm

latnizsákokra 240 mm

A vitorlaablak területe 2,5 m2

Az ablak legkisebb távolsága a vitorla éleitol 0 mm

A latnizsákok hossza

legfelso zsák nincs

belül: alsó zsák 1200 mm

középso zsákok 1200 mm

kívül: alsó zsák 1200 mm

középso zsákok 1200 mm

A latnizsákok szélessége

kívül 70 mm

belül 60 mm

11.3. A vitorlának legalább egy reffsorral kell rendelkeznie. A hátsó élen

alkalmazott reffelo szemnek delta-gyurunek vagy egyéb reffelo eszköznek a

hátsó élen az alsó éltol egyenes vonalban mért 1000 mm távolságon kívül kell

elhelyezkednie.

11.4. A vitorla elülso sarkának rögzítve kell lennie.

11.5. Az alsóélnek nem kell feltétlenül a boom nutjában futnia.

12. Orrvitorla -115%

12.1. Felépítés

12.1.1. Az orrvitorla egyrétegu felépítéssel kell rendelkezzen.

12.1.2. Az orrvitorla anyagának mindenütt azonos szövet-szerkezetunek kell lennie.

A szövet-szálaknak polyesterbol kell lenniük. Alternatívaként megengedett a

polyester szálerosítésu - polyester film laminát anyag használata.

12.1.3. A hátsó él nem lehet konvex.

12.1.4. Engedélyezett a ragasztás, varrás, vitorlajavító szalag használata,

stagreiterek, szemek, Cunningham-szem/csiga, hátsó él trimmzsinór

klemmel, tetszoleges számú vitorlaablak ezen osztályeloírás 12.2.

táblázatának megfeleloen elhelyezve, a vitorlagyártó jele, royalty jelzés,

vitorlajelzés, széljelzo szálak.

12.2. Méretek (orrvitorlaként felmérve)

min. max.

elso él hossz 9000 mm 9745 mm

hátsó él hossz 8700 mm 9050 mm

alsó él hossz 3100 mm 3645 mm

a csúcs szélessége 60 mm

hátsóéltol mért szélesség (girth)

a csúcson 860 mm

középen 1720 mm

alul 2510 mm

A vitorla anyag súlya

szövött anyag esetében 170 g/m2

film laminát esetében 120 g/m2

Elsodleges erosítés: 450 mm

Másodlagos erosítés

a sarkok felmérési pontjaitól 1350 mm

flutter erosítés részére 150 mm

Az ablak területe 1,0 m2

Az ablak legkisebb távolsága a vitorla éleitol 0 mm

13. Orrvitorla-85%

13.1. Felépítése

13.1.1. Az orrvitorla egyrétegu felépítéssel kell rendelkezzen.

13.1.2. Az orrvitorla anyagának mindenütt azonos szövet-szerkezetunek kell lennie.

A szövet-szálaknak polyesterbol kell lenniük.

13.1.3. A vitorla hátsó élén maximum 3, egymástól egyenlo távolságra elhelyezkedo

latni lehet, melyek közül a felso hossza a 600 mm-t, az alsó kettoé az 500

mm-t nem haladhatja meg. A latnizsebek középvonala a hátsó élet négy

egyenlo részre kell ossza+-50 mm turéssel. A latnizsebeknek nem kell

egymással párhuzamosaknak és a hátsó élre merolegesnek lenniük.

13.1.4. A hátsó él nem lehet konvex.

13.1.5. Engedélyezett a ragasztás, varrás, vitorlajavító szalag használata,

stagreiterek,.szemek, Cunningham szem/csiga, hátsó él trimmzsinór klemmel,

egy ablak, a vitorlagyártó jele, royalty jelzés, vitorlajelzés, széljelzo szálak.

13.2. Méretek (orrvitorlaként felmérve)

min. max.

elso él hossz 9000 mm 9500 mm

hátsó él hossz 8600 mm 8750 mm

alsó él hossz 2600 mm 3000 mm

a csúcs szélessége 60 mm

hátsóéltol mért szélesség (girth)

a csúcson 700 mm

középen 1400 mm

alul 2120 mm

Latnizsák szélessége 40 mm 60 mm

A vitorla anyag súlya

szövött 250 g/m2

Másodlagos erosítés

a sarkok felmérési pontjaitól 1350 mm

flutter erosítés részére 150 mm

Az ablak területe 0,5 m2

minimális távolsága a vitorla éleitol 550 mm

14. Vihar-orrvitorla

14.1. Felépítése

14.1.1. A vihar-orrvitorla egyrétegu, puha vitorla

14.1.2. Az orrvitorla anyagának mindenütt azonos szövet-szerkezetunek kell lennie.

A szövet-szálaknak polyesterbol kell lenniük.

14.2. Méretek (orrvitorlaként felmérve)

min. max.

elso él hossz 5500 mm 8000 mm

hátsó él hossz 4200 mm 6600 mm

alsó él hossz 2200 mm 2660 mm

a csúcs szélessége 40 mm

A vitorla anyag súlya 280 g/m2

14.3.Az orrvitorla max. 2 db, hátsó élen elhelyezett latnit tartalmazhat, amelyek

egyenlo távolságra helyezkednek el egymástól és a 400 mm hosszt nem haladhatják

meg.

15.ı. Spinnaker 7/8-os

15.2. Felépítése

15.1.1. A 7/8-os spinnaker egyrétegu puha vitorla.

15.1.2. A spinnaker anyagának mindenütt azonos szövet-szerkezetunek kell lennie. A

szövet-szálaknak polyesterbol, vagy polyamideból kell lenniük.

15.1.3. Engedélyezett a varrás, ragasztás, vitorlajavító szalag, sarokszemek,

lehúzókötél szemek, a vitorlagyártó jele, royalty jel, vitorlajel, széljelzo szálak

használata.

15.2. Méretek (spinnakerként felmérve)

min. max.

Oldalélek hossza 9600 mm 9700 mm

Alsó él hossza/SF 6200 mm 6300 mm

Az alsó él közepe 10300 mm

Szélesség félmagasságban/SMW 6200 mm 6300 mm

A vitorla anyag súlya 38 g/m2

Elsodleges erosítés 450 mm

Másodlagos erosítés

a sarkok felmérési pontjaitól 1350 mm

a lehuzókötél felerosítési pontjaitól 500 mm

16. Top-spinnaker

16.1. Felépítés

16.1.1. A top spinnaker egyrétegu, puha vitorla.

16.1.2. A spinaker anyagának mindenütt azonos szövet-szerkezetunek kell lennie. A

szövet-szálaknak polyesterbol, nylonból, vagy polyamideból kell lenniük.

Megengedett a mugyanta erosítésu szövetanyag használata.

16.1.3. Engedélyezett a varrás, ragasztás, javítószalag, sarokszemek, lehúzókötél

szemek, a vitorlagyártó jele, royalty jel, vitorlajel, széljelzo szálak.

16.2. Méretek (spinnakerként felmérve)

min. max.

Oldalélek hossza 11500 mm 12400 mm

Alsó él hossza/SF 6250 mm 7400 mm

az alsó él közepe 13400 mm

Szélesség félmagasságban/SMW 6250 mm 7750 mm

A vitorla anyag súlya 30g/m2

17. Osztályjelzés, ország jelzés és vitorlaszám

17.1. Az osztályjelzés, ország jel és vitorlajel meg kell feleljen az RRS/G-nek,

kivéve, ha a jelen eloírás módosítja.

17.2. A számok és a betuk méretei a következok:

Magasság 300 mm

Szélesség (az I betu és az 1-es szám kivételével) 200 mm

Vastagság 45 mm

Távolság az egymás után következo betuk vagy számok között 45 mm

17.3. Az osztályjelzés a jelen eloírás mellékletében meghatározott méreteknek és

követelményeknek kell eleget tegyen. Az osztályjelzést az orrvitorlákon nem

lehet alkalmazni.

18. További szabályok

18.1. Csak a fenti követelményeket kielégíto vitorlák használhatók. A versenykiírás

ill. a Nemzeti Osztályszövetség megtilthatja a topspinnaker használatát

versenyzés közben. Ez a korlátozás bármely versenyre alkalmazható.

18.2. Egy versenysorozat alatt legfeljebb 1 nagyvitorla, 3 orrvitorla, 1 topspinnaker,

1 7/8-os spinakker használható illetve tartható a hajón.

18.3. A nagyvitorla felhúzott állapotában a vitorla legfelso látható pontja nem

haladhatja meg az árbocon elhelyezett felso felmérési vonalat, illetve a

leghátsó látható része a boomon elhelyezett felmérési vonalat.

19. Szerelvények és felszerelés a hajón a versenyek idotartama alatt

19.1. Két orrvitorla behúzó kocsi sín, egyenként 1200 mm±10 mm hosszúságúak, a

legelso pontjukkal az orrtól 2800±10 mm távolságra felerosítve.

19.1.1. A síneknek a kabin és a deck közötti peremen kell elhelyezkedniük.

19.1.2. Mindkét oldalon egy-egy sín elhelyezése engedélyezett.

19.1.3.Két kocsi a rájuk szerelt orrvitorla behúzó csigával. Megengedett a

kocsik elore és hátrafelé mozgatása tetszoleges áttételu csigasorral. A

kocsit kötéllel, vagy gumikötéllel kell mozgatni.

19.1.4. Az orrvitorla behúzás kizárólag ezen a módon történhet.

19.2. Egy nagyvitorla traveller sín.

19.3. Két max. 1:32 áttételu, kétsebességes csörlo, opcionálisan saját kötélfogóval.

19.4. Alvóhelyek, matracok a gyártó által szállított alapkivitelben.

19.5. Kézi muködtetésu fenékvízpumpa a cockpitbe építve, 50 l/perces minimális

kapacitással.

19.6. A keelt verseny közben nem szabad mozgatni vagy felhúzni - biztonságosan

rögzítendo alsó helyzetében.

19.7. Megengedett egy veret felszerelése az orrdecken a deck hosszanti

középvonalától +-100 mm belül. Ez a veret a spinnaker bum lefeszíto

kötelének irányváltoztatására szolgál. A veret helyzete hosszirányban

tetszoleges az árbocto és a forstag között. A veret magassága max 100

mm lehet.

20. Opcionális szerelvények

20.1. A következok megengedettek versenyeken és ezek részben eloírhatók vagy

megtilthatók a versenykiírásokban vagy a nemzeti 8m One Design

szövetségek által.

20.2. Személyi mentomellény a személyzet minden tagjának verseny közben.

20.3. Egy min. 10 l-es vödör.

20.4. Külmotor, amely a verseny ideje alatt (rajt elott tíz perctol a befutóig) nem

lehet felszerelve és használaton kívül biztonságosan kell rögzíteni a hajóban.

20.5. Tetszoleges szerkezetu Fock-roller és annak kapcsolódó szerelvényei.

20.6. Egy komplett motorbak, amely leszerelheto a tükörrol.

20.7. Egy biztonságosan rögzített akkumulátor, elektromos kapcsolótáblával.

20.8. Iránytu.

20.9. Egyéb biztonsági eszközök, melyeket a nemzeti hajózási felügyelet eloír.

20.10. Mechanikus széljelzo az árboccsúcson világítótesttel vagy anélkül.

20.11. Elektronikus eszközök a sebesség, mélység és megtett távolság, a szélero és

szélirány regisztrálására, mérésére továbbá GPS készülék.

20.13. Adás-vételre alkalmas rádió és antennák.

20.14. Hab- vagy muanyag párnák szerelhetok a korlátkötélre.

20.15. Lábtarlók a kormányhídon.

20.16. Vihar fovitorla, (biztonsági felszerelésként) – verseny ideje alatt (rajt elott tíz

perctol a befutóig) nem lehet használni.

20.17. Felszerelési jegyzékben szereplotol eltéro méretu és formájú fux ablak, amit

verseny ideje alatt (rajt elott tíz perctol a befutóig) nem lehet a spinnaker fel

és lehúzásánál használni.

21. A személyzet súlya

A teljes személyzet súlya (fürdoruhában mérve) nem haladhatja meg a 400

kg-ot.

22. Az osztályeloírás hatálya

Az osztályeloírás hatálya kiterjed minden a 8m One Design osztály számára

indított versenyre és be nem tartása a versenybol történo kizárást vonja maga

után. A fenti osztályeloírást a Magyar 8m One Design Osztályszövetség

2004. február 23-i osztály értekezletén jóváhagyta.

Nemzetközi versenyeken az értelmezésbol eredo viták tisztázására az angol

nyelvu osztályeloírás az irányadó.

A magyar osztályszövetség kölcsönösségi alapon vállalja, hogy csak azokat a

módosításokat lépteti életbe, amelyeket a társ szövetségek is elfogadtak.

Budapest, 2004. április 30.

 
 

Kormányos:

 Dr .Haidekker Péter

Manschaftok:

 Haidekker Elemér

Haidekker István

Nonn László

Damokos Attila

Másod Manschaftok:

Haidekker Bence

Haidekker Balázs

Haidekker Zita
 
 

Finn World Masters 2006
Hungarian Finn Association

Hungarian Sailing Association

SAILING.HU The Sailing Mag

 
 
FINN
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?