www.hun128.gportal.hu
www.hun128.gportal.hu
FINN HUN-128
 
Technikai Adatok
 
8MOD
 
8MOD Oldalak
 
Magyar vitorls klubok
 
Egyb
 
Hasznos Linkek
 
ra
 
Naptr
2025. Szeptember
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Szmll
Induls: 2007-01-27
 
Elrhetsgek

  E-mail:laser.hun186204@gmail.com

 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Elfelejtettem a jelszt
 
Osztlyelrs
Osztlyelrs : Osztlyelrs

Osztlyelrs

  2007.01.27. 10:44

Osztlyelrs

A "8m One Design" nemzetkzi osztlyelorsnak

magyar vltozata

2004

1. A "8m One Design" clja

1.1. A "8m One Design"-t a clbl hoztk ltre, hogy kielgtse a meglvo vitorlz

kzssgnek a tiszta vitorlz lvezet irnti j ignyt, s hogy sikeresen

vonzzon joncokat a sporthoz. Az (osztly) elorsok szndka olyan szigor

one-design osztly ltrehozsa, amely biztostja a vitorlzs elfogadhat

kltsgszintjt.

1.2. A jelen elorsokat a hajtulajdonosok bizottsgai, a nemzeti s nemzetkzi

"8m One Design" szvetsgek fellvizsglhatjk s idoszakonknt

mdosthatjk, hogy jobban szolgljk az 1.1. pontban rgztett clokat.

1.3. Minden vitorls hajnak meg kell felelnie a hivatalos terveknek, ptsi

specifikciknak s az osztlyelorsnak. Semmifle vltoztatsra vagy

mdostsra nem kerlhet sor, kivve a jelen osztlyelorsban kifejezetten

megengedetteket.

1.4. Minden hajt a tervek szerint ksztett sablon hasznlatval kell pteni,

belertve a hjat, a fedlzetet, a keel-szrnyat, a keel-hzat, a bulbt s a

kormnyt.

2. Adminisztrci

2.1. Az osztly vezetse

Az osztly vezetoje a Nemzetkzi 8 m One Design Szvetsg mely szorosan

egyttmukdik a nemzeti / terleti szvetsgekkel minden e szablyzatot

rinto krdsben.

Az osztly adminisztratv vezetoje az osztlykapitny.

2.2. Nyelv

Az osztly (nemzetkzi) hivatalos nyelve az angol. Az osztlyelors angol

szvegben a ’shall’ szval rgztett felttelek ktelezo, a ’may’ szval

rgztett felttelek megengedo jelleguek.

Az magyar osztly hivatalos nyelve a magyar.

2.3. ptok

Valamennyi "8m One Design"-t kizrlag a Cirkl Bt (Magyarorszg) szerzoi

jogruk megvtelvel licence jogosult ptok gyrthatjk s a hajknak

szigoran meg kell felelnik a Cirkl Bt. gyrtsi elorsainak.

2.4. Regisztrci

2.4.1. Nem tekintheto "8m One Design" hajnak egyetlen haj sem, amelyik nem

viseli a Cirkl Bt. - vagy licence jogosult partnere- gyrtsi szmot

tartalmaz tbljt a cockpiten. (A nemzetkzi osztly-djat a Cirkl Bt. -

vagy licence jogosult partnernek- be kell fizetni, mielott a haj elhagyja a

gyrtzemet.)

2.4.2. Trlve

2.4.3. Nem vehet rszt osztlyversenyeken* olyan haj, amelyiknek tulajdonosa

nem tagja a valamely "8m One Design" osztlyszvetsgnek.

2.4.4. Nem vehet rszt osztlyversenyeken olyan haj, amely nem tudja igazolni az

osztlyszvetsgi tagdj befizetst.

2.5. Felmrsek

2.5.1. A felmrseket kizrlag hivatalos "8m One Design" felmro vgezheti, akit a

nemzeti osztlyszvetsgnek kell elozetesen megvlasztania.

2.5.2. A felmrseket a mindenkor rvnyes, ISAF ltal kiadott "The Equipment

Rules Of Sailing" szerint kell elvgezni.

2.6. Hirdetsek

2.6.1. A hirdetseknek az nemzeti szvetsgek (Mo.: MVSZ) elorsainak meg kell

felelnik.

3. Konstrukci

3.1. ltalnos

3.1.1. A hjnak, fedlzetnek, belso kikpzsnek, keel-szrnynak, bulbnak,

kormnylaptnak s a kormnyrdnak szigoran meg kell felelnie a gyrtsi

terveknek s csak sablonok hasznlatval gyrthatk a szerzoi jogok

birtokosa, a Seaway ltal licence-jogosultnak nyilvntott pto ltal. A

hardware, rboc, boom, spinnaker boom s ktlzet a hivatalos tervek szerint

gyrtand, kivtel csak a jelen osztlyelorsban adhat.

3.1.2. Teljes mrtkben kizrt a hajk hjnak, fedlzetnek, hardware

elhelyezsnek, belso kikpzsnek, keel-szrnynak, kormnylaptjnak,

kormnyrdjnak, spinnaker-boomjnak, rbocnak vagy boomjnak

mdostsa. Tilos a fenti elemek csiszolsa, kivve, ha az felleti srlsek

* Osztlyversenynek minosl minden olyan verseny, amelyen a 8mOD hajkat kln

rtkelik.

javtshoz, festshez, algagtlzshoz szksges. Tilos a felletek

kiglettelse.

3.1.3. A keel-szekrny, cssz-rendszer vagy a hjnak a keel-hz kzeli fellete

nem ramvonalasthat.

3.2. Sly

A haj teljes slya, belertve a standard futktlzetet, rbocot, boomot,

kormnylaptot, kormnyrudat, a merev albt, a spinnaker boomot s a

standard belso kiptst nem lehet kevesebb mint 1050 kg. Mrskor minden

elmozdthat berendezst, belertve a biztonsgi kellkeket, el kell tvoltani.

3.3. Hj

3.3.1. A hjat, fedlzetet, belso kiptst s a keel-hzat vegszlerostsu

anyagokbl kell sablonokban, a gyrtsi specifikciknak megfeleloen

gyrtani.

3.3.2. A vantni-bekto csompontoknak a felhatalmazott gyrt tervei szerint kell

kszlnik, s helyzetk nem vltoztathat, nem mdosthatk.

3.4. Tilalmak

3.4.1. Kszrls, frs, tpts, a terveknek meg nem felelo anyagok hasznlata,

csiszols vagy a standard felszerels thelyezse, a hj klso felleteinek

ramvonalastsa, az inercianyomatk, javtsa vagy a standard formk

vltoztatsa. A haj belso kivitelezsnek vagy egyb rszeinek mdostsa,

ha az slycskkents cljbl trtnne.

3.4.2. A hj csiszolsa vagy feltltse a haj profiljnak vagy kontrjnak

talaktsa cljbl.

3.4.3. Az ttteli arnyok nvelse vagy cskkentse, a spinakker-sottnl, a

spinakker tack kezeloszerveknl, a Cunninghamnl, a traveller

kezelokteleknl, az achterstgnl, a fovitorla als-l fesztsnl vagy a reffrendszernl.

A nagyvitorla sottnl megengedett olyan csigasor hasznlata,

amelynek tttele 3:1 s 6:1 arnyok vltoztathat.

3.4.4. Brmilyen hardware thelyezse a fedlzeten, rbocon, boom-on vagy a

fedlzet alatt. Kivtelt kpez a fovitorla toronycsigt tart rozsdamentes

konzol: ez a fovitorla traveller el vagy mg egyarnt helyezheto.

4. Keel

4.1. A keel-szrnyat a tervek szerint gyrtott sablonbon kell kszteni s a tervek

rszt kpezo rtegterv szerint kell kivitelezni.

4.2. A bulbt terv szerinti ntomintban, lombl kell nteni.

4.3. A keel-szrny s bulba egyttes slya min. 400, max. 420 kg lehet.

4.4. A keel rgztett vagy felhzhat lehet, de a felhzhatt verseny kzben a

legalacsonyabb helyzetben rgzteni kell.

4.5. A keel-szrnyat s a bulbt a sablonbl, ill. ntomintbl kivtelt kvetoen

nem szabod alaktani, ramvonalostani, kivve felletet rinto javtsokat,

amelyeket az osztly felmrojnek jv kell hagynia.

5. A kormnylapt s a kormnyrd

5.1. A kormnylaptot a terveknek megfelelo sablonban, az elort rtegterv szerint

kell gyrtani.

5.2. A kormnylaptot a tkrhz kt csappal, illetve kt hvellyel kell rgzteni.

5.3. A kormnyrd-hosszabbt nem lehet 1,2 m-nl hosszabb.

5.4. A kormnylaptot nem szabad tformlni, ramvonalastani vagy csiszolni,

kivve felletet rinto javtsok esetn vagy algavdelemnl.

5.5. A kormnylaptot periodikus mrseknek kell alvetni.

6. rboc

Megjegyzs: Minden „jelloszalag" - mrst az rboc ellso oldaltl, az rboctalplemez

felso fellettol kell eszkzlni.

6.1. Az rbocot a fedlzetre s a kzpvonalra kell elhelyezni, tervek szerinti

rboctalpra s rboctalp-"hintra". Az rbocelforgst lehetov tevo csapjnak

3160± 10 mm-re kell lennie a haj orrtl htra.

6.2. A felso s als (hossz s rvid) vantniknak a fedlzettel 3720±12 mm-nl

kell tallkozniuk, a haj orrrl htra, egyenes vonalban mrve s 1110± 12

mm-re kell lennik a fedlzet kzpvonaltl. Mindkt mretet a vantni-bekto

csompont ellso felletn, a furatuk kzpvonalban kell mrni.

6.3. Az rbocnak alumniumbl kell kszlnie s csak nemzetkzileg elismert

gyrt gyrthatja. A profil minimlis slya 2,30 kg/m lehet s a minimlis

inercia-nyomatk YY 150 cm4, XX 78 cm4.

6.4. Az rbocon egy pr szlingot kell alkalmazni, amelynek alumniumbl kell

kszlnie s amelynek gyrtja nemzetkzileg elismert kell legyen.

6.4.1. A szlingok 16-ra htra nyilazottak oly mdon, hogy ha egy hrt kifesztnk

szlingcscstl szlingcscsig ott, ahol a hossz vantni t van vezetve rajtuk,

az rboc htoldaltl a feszesre hzott hrig mrt tvolsgnak 320±15 mmnek

kell lennie. A szlingokat mereven kell a helykre rgzteni.

6.4.2. A szlingoknak a boom-csktl mrt magassgnak 4010±10 mm-nek kell

lennie.

6.5. Az rbocnak lland keresztmetszetunek kell lennie 9450±10 mm-ig az

rboctalp talplemeztol mrve, ahonnan kposods kezdodik. A kp felso

vgnek mretei 75 mm±4 mm elol-htul s 62 mm±4 mm a kt oldalfellet

kztt.

6.5.1. A szelvny mretei: min. 120 mm hosszirnyban s min. 84 mm

keresztirnyban.

6.5.2. Az rboc s boom (egyttes) slya beleszmtva az ll s futktlzetet

(felhzktelek s reffelo ktelek) nem lehet 60 kg-nl kevesebb.

6.5.3. Egy pr jumpert kell alkalmazni a kvetkezokppen: 20-ra elore kell nyilazni

a haj keresztvonaltl, hosszuk 300±10 mm az rboctl a jumper-cscsig

mrve, a jumper-sodronyktelek 640±10 mm-re vannak egymstl a jumpercscsoknl

mrve, a jumperek 1770±15 mm-re szerelendok a felso rboccsk

als szle alatt.

6.6. Az rbctl elto sznu cskokat kell festeni vagy ragasztani az rbcra a

kvetkezok szerint:

6.6.1. Boom-csk, az rboctalp-lemez tetejtol 750 mm±5-re a felso szlnl mrve.

6.6.2. Cscs-csk, amelynek az als szle pontosan 10450 mm-re kell legyen a

boom-csk felso szltol.

6.7. Az rbc cscsveretre felszerelheto (felszerelendo) egy, az achterstghoz

csatlakoz latni, amely az achterstg eltartst szolglja a nagyvitorla hts

ltol. A latni hossza s egyb tulajdonsgai tetszolegesek, s az

achterstghoz gyuruvel, csigval vagy hasonl mdon csatlakozhat.

7. rboc-ktlzet

7.1. Az rbocktlzetnek aclbl kell kszlnie s csupn az albbiakbl ll:

7.1.1. Kt fo vantni, nem kevesebb mint 5 mm tmrovel, standard 1x19

rozsdamentes sodronyktlbol ksztve, az rbochoz oly mdon ktve, hogy

az rboc klso felletnek s a vantni kzpvonalnak metszspontja

8400±10 mm-re legyen a boom-csk felelt.

7.1.2. Kl als (rvid) vantni, nem kevesebb mint 5 mm tmrovel, standard 1x19

rozsdamentes sodronyktlbol ksztve, az rbochoz oly mdon ktve, hogy

az rboc klso felletnek s a vantni kzpvonalnak metszspontja

4000±10 mm legyen a boom--csk felett.

7.2. Egy forstg, nem kevesebb mint 5 mm tmrovel, standard 1x19

rozsdamentes sodronyktlbol ksztve, az rbochoz oly mdon rgztve,

hogy az rboc klso felletnek s vantni kzpvonalnak metszspontja

8560±10 mm-rel legyen a boom-csk felett.

7.2.1. A forstgon alkalmazhat egy kthorny profilforstg, amelynek a szlessge

nem haladja meg a 30 mm-t.

7.2.2. A JIB felhz ktl csigjnak felso pontja fixen szerelve 8530±6 mm-re kell

legyen a boom-csk felett. A JIB felhz ktlnek min. 6 mm tmrojunek

kell lennie. Megengedett egy mozg csiga hasznlata a felhzktl

felso vgnl, amely felezo tttelknt mukdik a JIB felhzsakor. A

felhzktl rgztett vge nem lehet magasabban, mint a forstag s

rboc tallkozsi pontja.

7.3. Egy achterstag, nem kevesebb, mint 3 mm tmrovel, standard 1x19

rozsdamentes sodronyktlbol ksztve, felso vgt az rboc felso verethez

rgztve, Az achterstg lltsa egy olyan csigasor-rendszerrel megengedett,

amelynek tttele 1:8 arny

7.4. A 7/8-os spinakker-csiga cscspontjnak fixen szerelve 8600±6 mm-re kell

lennie a boom-csk felett.

7.4.1. A top spinnaker-felhzktl gyurujnek als szeglye fixen szerelve

10410±10 mm-re kell legyen a boom-csk felett.

7.5. A fovitorla felhznak nem kevesebb mint 8 mm tmroju ktlnek kell lennie

s a fedlzeten csupn egy, jobb oldalra szerelt stopperrel lehet rgzteni.

8. A (fo) boom

8.1. A boomnak alumniumbl kell kszlnie, s csak nemzetkzileg elismert

gyrt ksztheti. A profil-sly 2,3 kg/m-nl kevesebb nem lehet, s a

legkisebb inercia-nyomatkok: YY 125 cm4, XX 68 cm4.

8.2. Kpostott vagy llandan meghajltott boomok alkalmazsa tilos.

8.3. A boomra eltro sznu csk ragasztand, amelynek belso szle nem lehet

3800 mm-nl tvolabb az rboc hts lnl.

9. Spinnaker boom

9.1. A spinnaker boomot alumniumbl vagy az albbi kompozit muanyagokbl

kell kszteni: sznszl, vegszl, aramid ( kevlr), vagy ezek

kombincija s csak nemzetkzileg elismert gyrt ksztheti.

9.2. A spinnaker boomnak vltoztathatatlan hossznak kell lennie s nem nylhat

3700 mm--nl messzebb az rboctl.

10. Vitorlk

10.1. Brmi, amit a jelen elors kifejezetten meg nem enged, TILOS.

10.2. A vitorlkat az "ISAF Measurement Rules "elorsainak megfeleloen kell

gyrtani s felmrni, kivve, ha a jelen elors mdostja. Rendszeres

ellenorzsnek a fovitorlt, a 115%-os orrvitorlt s a top-spinnakert kell

alvetni.

10.3. Trlve.

10.4. Trlve.

11. Nagyvitorla

11.1. Konstrukci

11.1.1. A konstrukcinak lgynak s egyrtegunek kell lennie. Nem lehet felfjhat,

ktrtegu profil.

11.1.2.A nagyvitorla anyagnak szvet-szerkezetunek kell lennie. A szvetszlaknak

polyesterbol kell lennik. Megengedett mugyanta erostsu

szvetszerkezet. Alternatvaknt megengedett a polyester szlerostsu -

polyester film lamint anyag hasznlata. A vitorlnak szeletekbol sszelltva

kell kszlnie, nttt vitorla (3DL) hasznlata tilos

11.1.3. A vitorln egyenlo elosztsban max. 4 latni-zseb legyen a vitorla hts ln.

A latnizsebek +-50 mm turssel t egyenlo rszre kell osszk a hts

let. A latni zsebeknek nem kell egymssal, vagy a bummal

prhuzamosaknak lennik, vagy merolegesen llniuk a hts l hrjra.

11.1.4. Engedlyezett a varrs, ragaszts, vitorlajavt szalag hasznlata, tktelek,

szemek, hevederek, Cunningham szem s csiga, latnizsk vgsapka, rbocs

boom csszkk trimmzsinr klemmel a htslen, tetszoleges szm

vitorlaablak ezen osztlyelors 11.2. tblzatnak megfeleloen

elhelyezve, a vitorlavarr jelzse, royalty jelzs, szljelzo szlak.

11.2 Mretek

min. max.

Elso l hossza (=P) 10450 mm

Als l hossza 3800 mm

Hts l hossza 11000 mm

Szlessg 1/4 magassgban 3320 mm

1/2 magassgban 2530 mm

3/4 magassgban 1470 mm

1250 mm tvolsgban a halfej cscspontjtl 740 mm

halfejnl 150 mm

A vitorla slya (kivve egy szlessgben 300 mm-t meg nem

halad als cskot)

szvtt anyag esetben 230 g/m2

film lamint esetben 150 g/m2

Elsodleges erostsek 450 mm

Msodlagos erostsek

a sarkok felmrsi pontjtl 1400 mm

flutter erosts rszre 150 mm

"chaffing"(verods elleni) erosts 1400 mm

latnizskokra 240 mm

A vitorlaablak terlete 2,5 m2

Az ablak legkisebb tvolsga a vitorla leitol 0 mm

A latnizskok hossza

legfelso zsk nincs

bell: als zsk 1200 mm

kzpso zskok 1200 mm

kvl: als zsk 1200 mm

kzpso zskok 1200 mm

A latnizskok szlessge

kvl 70 mm

bell 60 mm

11.3. A vitorlnak legalbb egy reffsorral kell rendelkeznie. A hts len

alkalmazott reffelo szemnek delta-gyurunek vagy egyb reffelo eszkznek a

hts len az als ltol egyenes vonalban mrt 1000 mm tvolsgon kvl kell

elhelyezkednie.

11.4. A vitorla ellso sarknak rgztve kell lennie.

11.5. Az alslnek nem kell felttlenl a boom nutjban futnia.

12. Orrvitorla -115%

12.1. Felpts

12.1.1. Az orrvitorla egyrtegu felptssel kell rendelkezzen.

12.1.2. Az orrvitorla anyagnak mindentt azonos szvet-szerkezetunek kell lennie.

A szvet-szlaknak polyesterbol kell lennik. Alternatvaknt megengedett a

polyester szlerostsu - polyester film lamint anyag hasznlata.

12.1.3. A hts l nem lehet konvex.

12.1.4. Engedlyezett a ragaszts, varrs, vitorlajavt szalag hasznlata,

stagreiterek, szemek, Cunningham-szem/csiga, hts l trimmzsinr

klemmel, tetszoleges szm vitorlaablak ezen osztlyelors 12.2.

tblzatnak megfeleloen elhelyezve, a vitorlagyrt jele, royalty jelzs,

vitorlajelzs, szljelzo szlak.

12.2. Mretek (orrvitorlaknt felmrve)

min. max.

elso l hossz 9000 mm 9745 mm

hts l hossz 8700 mm 9050 mm

als l hossz 3100 mm 3645 mm

a cscs szlessge 60 mm

htsltol mrt szlessg (girth)

a cscson 860 mm

kzpen 1720 mm

alul 2510 mm

A vitorla anyag slya

szvtt anyag esetben 170 g/m2

film lamint esetben 120 g/m2

Elsodleges erosts: 450 mm

Msodlagos erosts

a sarkok felmrsi pontjaitl 1350 mm

flutter erosts rszre 150 mm

Az ablak terlete 1,0 m2

Az ablak legkisebb tvolsga a vitorla leitol 0 mm

13. Orrvitorla-85%

13.1. Felptse

13.1.1. Az orrvitorla egyrtegu felptssel kell rendelkezzen.

13.1.2. Az orrvitorla anyagnak mindentt azonos szvet-szerkezetunek kell lennie.

A szvet-szlaknak polyesterbol kell lennik.

13.1.3. A vitorla hts ln maximum 3, egymstl egyenlo tvolsgra elhelyezkedo

latni lehet, melyek kzl a felso hossza a 600 mm-t, az als ketto az 500

mm-t nem haladhatja meg. A latnizsebek kzpvonala a hts let ngy

egyenlo rszre kell ossza+-50 mm turssel. A latnizsebeknek nem kell

egymssal prhuzamosaknak s a hts lre merolegesnek lennik.

13.1.4. A hts l nem lehet konvex.

13.1.5. Engedlyezett a ragaszts, varrs, vitorlajavt szalag hasznlata,

stagreiterek,.szemek, Cunningham szem/csiga, hts l trimmzsinr klemmel,

egy ablak, a vitorlagyrt jele, royalty jelzs, vitorlajelzs, szljelzo szlak.

13.2. Mretek (orrvitorlaknt felmrve)

min. max.

elso l hossz 9000 mm 9500 mm

hts l hossz 8600 mm 8750 mm

als l hossz 2600 mm 3000 mm

a cscs szlessge 60 mm

htsltol mrt szlessg (girth)

a cscson 700 mm

kzpen 1400 mm

alul 2120 mm

Latnizsk szlessge 40 mm 60 mm

A vitorla anyag slya

szvtt 250 g/m2

Msodlagos erosts

a sarkok felmrsi pontjaitl 1350 mm

flutter erosts rszre 150 mm

Az ablak terlete 0,5 m2

minimlis tvolsga a vitorla leitol 550 mm

14. Vihar-orrvitorla

14.1. Felptse

14.1.1. A vihar-orrvitorla egyrtegu, puha vitorla

14.1.2. Az orrvitorla anyagnak mindentt azonos szvet-szerkezetunek kell lennie.

A szvet-szlaknak polyesterbol kell lennik.

14.2. Mretek (orrvitorlaknt felmrve)

min. max.

elso l hossz 5500 mm 8000 mm

hts l hossz 4200 mm 6600 mm

als l hossz 2200 mm 2660 mm

a cscs szlessge 40 mm

A vitorla anyag slya 280 g/m2

14.3.Az orrvitorla max. 2 db, hts len elhelyezett latnit tartalmazhat, amelyek

egyenlo tvolsgra helyezkednek el egymstl s a 400 mm hosszt nem haladhatjk

meg.

15.ı. Spinnaker 7/8-os

15.2. Felptse

15.1.1. A 7/8-os spinnaker egyrtegu puha vitorla.

15.1.2. A spinnaker anyagnak mindentt azonos szvet-szerkezetunek kell lennie. A

szvet-szlaknak polyesterbol, vagy polyamidebl kell lennik.

15.1.3. Engedlyezett a varrs, ragaszts, vitorlajavt szalag, sarokszemek,

lehzktl szemek, a vitorlagyrt jele, royalty jel, vitorlajel, szljelzo szlak

hasznlata.

15.2. Mretek (spinnakerknt felmrve)

min. max.

Oldallek hossza 9600 mm 9700 mm

Als l hossza/SF 6200 mm 6300 mm

Az als l kzepe 10300 mm

Szlessg flmagassgban/SMW 6200 mm 6300 mm

A vitorla anyag slya 38 g/m2

Elsodleges erosts 450 mm

Msodlagos erosts

a sarkok felmrsi pontjaitl 1350 mm

a lehuzktl felerostsi pontjaitl 500 mm

16. Top-spinnaker

16.1. Felpts

16.1.1. A top spinnaker egyrtegu, puha vitorla.

16.1.2. A spinaker anyagnak mindentt azonos szvet-szerkezetunek kell lennie. A

szvet-szlaknak polyesterbol, nylonbl, vagy polyamidebl kell lennik.

Megengedett a mugyanta erostsu szvetanyag hasznlata.

16.1.3. Engedlyezett a varrs, ragaszts, javtszalag, sarokszemek, lehzktl

szemek, a vitorlagyrt jele, royalty jel, vitorlajel, szljelzo szlak.

16.2. Mretek (spinnakerknt felmrve)

min. max.

Oldallek hossza 11500 mm 12400 mm

Als l hossza/SF 6250 mm 7400 mm

az als l kzepe 13400 mm

Szlessg flmagassgban/SMW 6250 mm 7750 mm

A vitorla anyag slya 30g/m2

17. Osztlyjelzs, orszg jelzs s vitorlaszm

17.1. Az osztlyjelzs, orszg jel s vitorlajel meg kell feleljen az RRS/G-nek,

kivve, ha a jelen elors mdostja.

17.2. A szmok s a betuk mretei a kvetkezok:

Magassg 300 mm

Szlessg (az I betu s az 1-es szm kivtelvel) 200 mm

Vastagsg 45 mm

Tvolsg az egyms utn kvetkezo betuk vagy szmok kztt 45 mm

17.3. Az osztlyjelzs a jelen elors mellkletben meghatrozott mreteknek s

kvetelmnyeknek kell eleget tegyen. Az osztlyjelzst az orrvitorlkon nem

lehet alkalmazni.

18. Tovbbi szablyok

18.1. Csak a fenti kvetelmnyeket kielgto vitorlk hasznlhatk. A versenykirs

ill. a Nemzeti Osztlyszvetsg megtilthatja a topspinnaker hasznlatt

versenyzs kzben. Ez a korltozs brmely versenyre alkalmazhat.

18.2. Egy versenysorozat alatt legfeljebb 1 nagyvitorla, 3 orrvitorla, 1 topspinnaker,

1 7/8-os spinakker hasznlhat illetve tarthat a hajn.

18.3. A nagyvitorla felhzott llapotban a vitorla legfelso lthat pontja nem

haladhatja meg az rbocon elhelyezett felso felmrsi vonalat, illetve a

leghts lthat rsze a boomon elhelyezett felmrsi vonalat.

19. Szerelvnyek s felszerels a hajn a versenyek idotartama alatt

19.1. Kt orrvitorla behz kocsi sn, egyenknt 1200 mm±10 mm hosszsgak, a

legelso pontjukkal az orrtl 2800±10 mm tvolsgra felerostve.

19.1.1. A sneknek a kabin s a deck kztti peremen kell elhelyezkednik.

19.1.2. Mindkt oldalon egy-egy sn elhelyezse engedlyezett.

19.1.3.Kt kocsi a rjuk szerelt orrvitorla behz csigval. Megengedett a

kocsik elore s htrafel mozgatsa tetszoleges tttelu csigasorral. A

kocsit ktllel, vagy gumiktllel kell mozgatni.

19.1.4. Az orrvitorla behzs kizrlag ezen a mdon trtnhet.

19.2. Egy nagyvitorla traveller sn.

19.3. Kt max. 1:32 tttelu, ktsebessges csrlo, opcionlisan sajt ktlfogval.

19.4. Alvhelyek, matracok a gyrt ltal szlltott alapkivitelben.

19.5. Kzi mukdtetsu fenkvzpumpa a cockpitbe ptve, 50 l/perces minimlis

kapacitssal.

19.6. A keelt verseny kzben nem szabad mozgatni vagy felhzni - biztonsgosan

rgztendo als helyzetben.

19.7. Megengedett egy veret felszerelse az orrdecken a deck hosszanti

kzpvonaltl +-100 mm bell. Ez a veret a spinnaker bum lefeszto

ktelnek irnyvltoztatsra szolgl. A veret helyzete hosszirnyban

tetszoleges az rbocto s a forstag kztt. A veret magassga max 100

mm lehet.

20. Opcionlis szerelvnyek

20.1. A kvetkezok megengedettek versenyeken s ezek rszben elorhatk vagy

megtilthatk a versenykirsokban vagy a nemzeti 8m One Design

szvetsgek ltal.

20.2. Szemlyi mentomellny a szemlyzet minden tagjnak verseny kzben.

20.3. Egy min. 10 l-es vdr.

20.4. Klmotor, amely a verseny ideje alatt (rajt elott tz perctol a befutig) nem

lehet felszerelve s hasznlaton kvl biztonsgosan kell rgzteni a hajban.

20.5. Tetszoleges szerkezetu Fock-roller s annak kapcsold szerelvnyei.

20.6. Egy komplett motorbak, amely leszerelheto a tkrrol.

20.7. Egy biztonsgosan rgztett akkumultor, elektromos kapcsoltblval.

20.8. Irnytu.

20.9. Egyb biztonsgi eszkzk, melyeket a nemzeti hajzsi felgyelet elor.

20.10. Mechanikus szljelzo az rboccscson vilgttesttel vagy anlkl.

20.11. Elektronikus eszkzk a sebessg, mlysg s megtett tvolsg, a szlero s

szlirny regisztrlsra, mrsre tovbb GPS kszlk.

20.13. Ads-vtelre alkalmas rdi s antennk.

20.14. Hab- vagy muanyag prnk szerelhetok a korltktlre.

20.15. Lbtarlk a kormnyhdon.

20.16. Vihar fovitorla, (biztonsgi felszerelsknt) – verseny ideje alatt (rajt elott tz

perctol a befutig) nem lehet hasznlni.

20.17. Felszerelsi jegyzkben szereplotol eltro mretu s formj fux ablak, amit

verseny ideje alatt (rajt elott tz perctol a befutig) nem lehet a spinnaker fel

s lehzsnl hasznlni.

21. A szemlyzet slya

A teljes szemlyzet slya (frdoruhban mrve) nem haladhatja meg a 400

kg-ot.

22. Az osztlyelors hatlya

Az osztlyelors hatlya kiterjed minden a 8m One Design osztly szmra

indtott versenyre s be nem tartsa a versenybol trtno kizrst vonja maga

utn. A fenti osztlyelorst a Magyar 8m One Design Osztlyszvetsg

2004. februr 23-i osztly rtekezletn jvhagyta.

Nemzetkzi versenyeken az rtelmezsbol eredo vitk tisztzsra az angol

nyelvu osztlyelors az irnyad.

A magyar osztlyszvetsg klcsnssgi alapon vllalja, hogy csak azokat a

mdostsokat lpteti letbe, amelyeket a trs szvetsgek is elfogadtak.

Budapest, 2004. prilis 30.

 
 

Kormnyos:

Dr .Haidekker Pter

Manschaftok:

Haidekker Elemr

Haidekker Istvn

Nonn Lszl

Damokos Attila

Msod Manschaftok:

Haidekker Bence

Haidekker Balzs

Haidekker Zita
 
 

Finn World Masters 2006
Hungarian Finn Association

Hungarian Sailing Association

SAILING.HU The Sailing Mag

 
 
FINN
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints